Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| آشنایی با مفهوم «کنجکاوی سایبری» و نحوه حفاظت از خود در جهان مدرن + دانلود فایل

معرفی کتاب| آشنایی با مفهوم «کنجکاوی سایبری» و نحوه حفاظت از خود در جهان مدرن + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰

هر ساله هزاران نفر قربانی کلاهبرداری‌های تلفنی، حملات فیشینگ و سرقت هویت می‌شوند. اما با بالا بردن آگاهی در زمینه امنیت سایبری می‌توان از پیامد‌های این حملات کاملا جلوگیری کرد.

به گزارش گرداب - افراد بسیاری امنیت سایبری را مربوط به شرکت‌های بزرگ می‌دانند، پس چرا باید این موضوع برای شما اهمیت داشته باشد؟ کتاب کنجکاوی سایبری: راهنمای مبتدیان در حوزه امنیت سایبری – نحوه حفاظت از خود در دنیای مدرن به این سوال از طریق نشان دادن تجارب افراد و شرکت‌ها پاسخ می‌دهد.
 
شما خواهید فهمید که داشتن رمزعبور‌های مجزا چه اهمیتی دارد و جرایم سایبری چگونه اتفاق می‌افتند. در این کتاب راجع به مطالب زیر خواهید خواند:
 
 زوجی که بعد از نصب سیستم دوربین امنیتی هوشمند فهمیدند که تصاویرشان در همه جا پخش شده است
 
 چگونه یک حمله باج‌افزاری توانست سیستم بیمارستان DCH در غرب آلاباما را به زانو دربیاورد
 
 داستان فردی که قربانی کلاهبرداری عاشقانه‌ای شده بود که بیش از دو میلیون دلار خسارت به بار آورد
 
این کتاب به بررسی این داستان‌ها می‌پردازد و راه‌حل پیشنهادی متخصصان را به شما نشان می‌دهد تا آگاهی خود در زمینه امنیت سایبری را بالا ببرید. امنیت سایبری همیشه راجع به نفوذ به داده‌های شرکت‌های فنی بزرگ که در اخبار می‌بینید نیست. امنیت سایبری به تصمیم‌گیری درست برای حفاظت از خودتان، نزدیکان‌تان و اطلاعات شما مربوط می‌شود.
 
لیکیدرا اسمیت، نویسنده جوان کتاب کنجکاوی سایبری، کسی است که علاوه بر مشاوره در زمینه امنیت سایبری به طور عمومی نیز سخنرانی می‌کند. اولین اثر او در سن ۱۸ سالگی در دانشگاه آلاباما منتشر شد. او سپس در سن ۲۲ سالگی، اولین کتاب غیرداستانی خود یعنی کنجکاوی سایبری: راهنمای مبتدیان در حوزه امنیت سایبری – نحوه حفاظت از خود در دنیای مدرن را از طریق نشریه New Degree Press منتشر کرد.
 
علاقه اصلی اسمیت، قابل دسترسی کردن تحصیلات و آگاهی مربوط به امنیت سایبری برای تمام افراد است و او این کار را از طریق برداشتن موانعی مانند لغات بیش از حد تخصصی و ارائه اطلاعات مفید به افرادی که تحصیلات رسمی نداشته‌اند، انجام می‌دهد. او به قدرت و ارزش فناوری باور دارد و هدف اصلی او ایمن‌سازی مناسب فضای سایبری برای استفاده راحت‌تر از آن است.
 
کودکان و سالمندان در فضای آنلاین بیش‌تر در معرض حملات کلاهبرداران و مجرمان قرار می‌گیرند و در این کتاب یک فصل کامل به خطرات قاچاق جنسی، سوءاستفاده از سالمندان و موارد مشابه و هم‌چنین نکات لازم برای جلوگیری از آن‌ها اختصاص داده شده است.
 
بهتر است تمام کسانی که مایل به محافظت از خودشان در دنیای دیجیتال امروز هستند، این کتاب را مطالعه کنند. خواندن این کتاب به افرادی که می‌خواهند تجربه امن‌تری در فضای آنلاین داشته باشند، توصیه می‌شود که امروزه این موضوع همه ما را شامل می‌شود.

عنوان کتاب: آشنایی با مفهوم «کنجکاوی سایبری» و نحوه حفاظت از خود در جهان مدرن
عنوان اصلی: Cyber Curiosity: A Beginner's Guide to Cybersecurity - How to Protect Yourself in the Modern World
نویسنده: لیکیدرا اسمیت (Lakeidra Smith)
سال انتشار: ۲۰۲۱
ناشر: New Degree Press